Brend Nike sve više pažnje privlači Move to Zero kampanjom koja za cilj ima očuvanje životne sredine i borbu protiv klimatskih promena. Danas vam otkrivamo sve detalje koje treba da znate o ovom društveno odgovornom projektu.
Move to Zero je putovanje na koje je brend Nike krenuo sa ciljem dostizanja nulte količine ugljenika i otpada. Kampanja je pokrenuta sa jedinstvenim ciljem - doprinos i zaštita budućnosti sporta.
Kampanja je nastavak duboke posvećenosti brenda da doprinese održivosti i vođena je verovanjem da zaštita planete istovremeno znači očuvanje sporta od klimatskih promena.
Svedoci smo neverovatnih temperaturnih promena širom sveta. Broj dana sa temperaturama koje dostižu više od 30° Celzijusa na globalnom nivou povećao se za 25 procenata od 1980. godine. Te klimatske promene osećamo svi, a naročito profesionalni sportisti.
Mnoge države SAD su, vođene zabrinjavajućom statistikom, usvojile određena pravila kako bi igrači bili sigurni u sve toplijim i vlažnim uslovima. Uslovi podrazumevaju kraće treninge, nošenje prilagođenije opreme, pa čak i otkazivanje utakmica. Ukoliko se taj trend nastavi, prema trenutnim procenama, klimatske promene mogle bi do 2050. godine smanjiti vreme provedeno na terenu za čak dva meseca (u delovima Luizijane, Teksasa i Misisipija).
Za one koji se bave sportovima na snegu postoji opasnost od doslovnog gubitka igrališta! Prosečan broj dana idealan za profesionalno i kvalitetno bavljenje snowboarding-om širom sveta smanjio se za 7 procenata tokom poslednjih 30 godina. Do 2050. broj dana bi se mogao smanjiti za 11 do 22 procenta.
Move to Zero je pravi odgovor za te promene!
Pokret podrazumeva mnogobrojne aktivnosti i obaveze poput uklanjanja plastike za jednokratnu upotrebu u Nike kampovima širom sveta i pokretanje različitih diskusija dizajnerske zajednice posredstvom platforme nikecirculardesign.com.
Svi napori udruženi su sa programima za razvoj materijala, zahvaljujući kojima je od 2010. godine reciklirano 6,4 milijarde plastičnih boca sakupljenih sa različitih deponija. Upravo od tih materijala napravljeni su sjajni fudbalski dresovi i kompleti. Maratonsko putovanje brenda Nike sve više se ubrzava u logističkim centrima koji pokreću obnovljivi izvori energije.
Ključne Move to Zero inicijative
1. Brend Nike će do 2025. godine sve svoje objekte napajati 100 posto obnovljivom energijom.
2. Nike će smanjiti emisiju ugljenika u svom globalnom lancu snabdevanja za 30 posto do 2030. godine, u skladu sa Pariškim sporazumom iz 2015. godine.
3. Sa deponije se u proizvodnju preusmerava se 99% celokupnog otpada. Modeli koji su izrađeni od recikliranih materijala mogu se pronaći i u našoj ponudi.
4. Pored toga, Nike na godišnjem nivou sa deponija preusmeri više od milijardu plastičnih boca kako bi se njihovom reciklažom dobila vlakna za nove dresove i gornjišta Flyknit patika.
5. Programi Reuse-A-Shoe i Nike Grind otpad pretvaraju u nove proizvode, igrališta, staze za trčanje i terene.
Jedna od tih inicijativa pokrenuta je u Beogradu. Više o tome pročitajte na ovom linku.
Ne čekajte više ni sekund, budite deo EcoVision promene.
Sport Vision tim