POZOVITE NAS BESPLATNO
CLICK & COLLECT

Platite karticom online i preuzmite u prodavnici po vašem izboru

PLAĆANJE NA RATE

Kreditnim karticama banke INTESA platite na 9 rata

BESPLATNA ISPORUKA

za sve porudžbine iznad 6000 RSD

Trčanje
31.12.2019.

ISTRČALI STE VIŠE OD 500 KILOMETARA? VREME JE ZA NOVE PATIKE

Kako izabrati patike za trčanje po svojoj meri? Šta je važno znati pri njihovom odabiru? Kada je vreme za nove? Ima li razlike između patika za polumaratone i maratone? Ovo su neka od najčešćih pitanja onih koji tek planiraju da počnu sa trčanjem, ali i mnogih rekrativaca koji već neko vreme praktikuju ovu fizičku aktivnost.

Izbor adekvatne opreme za trčanje jedan je od osnovnih preduslova za kvalitetan trening, ali i smanjenje rizika od povreda tokom trka.

Sava Jaćović, adidasov trener programa za razvoj tehnologije proizvoda, objašnjava da su patike zapravo najvažnije za upuštanje u trkačku rekreaciju, a ono čime najpre treba da se vodite prilikom njihovog odabira jeste koliko puta nedeljno trčite, koliko kilometara i na kojoj podlozi.

Ukoliko spadate u grupu onih koji uživaju u svakodnevnom trčanju kroz grad, onda je PulseBoost HD model idealan za vas. Od ove sezone, specijal adidasa za urbane gradske trkače, koji po svaku cenu i u svim uslovima žele da završe svoj trening ili trku jeste PulseBoost Winterized. Ova verzija dolazi sa pojačanim gornjištem koje je, u odnosu na običan PulseBoost, vodootporno. Model pravljen za velike distance, UltraBoost 19, od 2019. godine prilično je unapređen u odnosu na prethodne generacije sa inovacijama u izradi. Za idealan balans između rekreativnog trčanja i spremanja za velike trke tu je SolarDrive model - patika male gramaže, inspirisana tehnologijom izrade NASA rukavica za astronaute.

Kako objašnjava Sava Jaćović, idealna kilometraža do koje bi se patike mogle nazvati potpuno korisnim je do 500 kilometara. Nakon toga, efikasnost samog đona se smanjuje pa je vreme da stare patike zamenite novim. Da biste ih što duže sačuvali i zadržali njihov prvobitan izgled, važno je redovno ih čistiti. Iako ne utiče na performanse siluete, prašina, šljaka, zemlja ili kiša narušavaju lepotu proizvoda, te je nakon trčanja neophodno očistiti patike i rasteretiti gornjište nepotrebnih viškova.

Za one koji se spremaju za polumaraton ili maraton važno je znati koja je razlika između patika za 21 i 42 kilometra. Maratonske patike se prave isključivo za maratonsku trku. To su uglavnom modeli sa najmanjom mogućom gramažom i ne tako komfortabilnog fita. Uloga ovih silueta jeste veća fiksacija stopala. Sa druge strane, polumaratonske patike variraju u više smerova. To mogu biti modeli sa više BOOST kuglica, kao što je UltraBoost 19, ili manje BOOST kuglica, kao što je Solar familija. Polumaratonci, u zavisnosti od godišnjeg doba i vremena u kojem trče, takođe mogu odabrati modele koji imaju manju prozračnost ili one koji imaju veći čarapasti osećaj i omogućavaju stopalu da diše.

Bilo da tek planirate da počnete sa trčanjem ili vam je ova fizička aktivnost već uveliko postala sastavni deo života, ne zaboravite da je odabir opreme, a pre svega patika, izuzetno važan, jer će vam olakšati treninge i trke, ali i učiniti da se osećate prijatno i  lepo.

Šta je to kapitenima adidas Runners Belgrade tima najvažnije prilikom odabira patika pogledajte u ovom videu.

 

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Slični članci

18.
Jun.
2020.
Trčanje
Skrećemo vam pažnju na neke greške koje većina vas verovatno pravi nakon trčanja, a ne bi trebalo.
24.
Apr.
2020.
Trčanje
Nela Bunčić, mnogima poznatija kao Yugoslovenka, u videu koji možete pronaći u ovom tekstu, otkriva zašto su vežbe stabilizacije neophodne svim trkači...
string(0) ""
string(0) ""